Saturday 7 May 2011

0ooh , IBU .

bermulanya detik 12 mlm ,
bertarikhkan 8 MEI setiap tahun ,
ramai anak² yang akan mengucapkan 
" SELAMAT HARI IBU , MAK !! "
tp ,
tidak bagi sesetengah anak² yang telah kematian IBU atau EMAK ,
seperti aku .
setiap tahun , setiap hari , dan setiap detik ,
aaku sentiasa berdoa ke hadrat ILLAHI ,
agar roh IBUku dicucuri rahmat ,
dan juga semua IBU² yang telah kembali kerahmatullah .

yang sebenarnya ,
aku tak suka mengucapkan SELAMAT HARI IBU 
pada setiap 8 MEI setiap tahun ,
tapi ,
bermulanya aku dilahirkan ,
perkataan itu seringkali keluar dari mulut aku ,
setiap hari , tiap waktu , dan setiap detik ,
kerana setiap hari adalah HARI IBU .

SELAMAT HARI IBU , EMAK .
walaupun kau telah pergi mengjhadap ILLAHI .
aku rindu dengan kehidupan yang dulu .

=.="

1 comment:

  1. setiap anak yang kehilangan ibu akan merasai kesedihan yang tidak dapat dirasakan oleh anak yang maseh mempunyai ibu.. hanya kite saje yang pham perasaan tersebut.. kehilangan mereka begitu mengguris jiwa.. kerana mereka begitu berharga dalam hidup...

    ReplyDelete